
در شهر
تهران سالانه یک میلیارد متر مکعب
پساب فاضلاب تولید می شود که عمده آن در جنوب تهران در کشاورزی و باغ ها مصرف می شود. این پساب مملو از انواع انگل ها و عوامل بیماری زا است و استفاده آن در کشاورزی و کشت سبزیجات و
درختان میوه عامل انتشار بیماری و ظلم آشکار به مردم است. به دلیل اینکه تعداد افرادی که اینگونه اقدامات را انجام می دهند زیاد شده و بعضا این روشی برای کسب درآمد و محل ارتزاق انها شده هیچ یک از دولتها تا کنون برخورد جدی قانونی با این رویه نامیمون نداشته اند.اکنون تا حدودی مشخص شده که برخورد قهری راهکار حل این معضل نیست و می بایست راهکار علمی و مورد پذیرش جایگزین راهکارهای قهری گردد. بخش عمده پساب فاضلاب تهران در باغ ها و ویلا باغ ها بهره برداری می شود که هدف از کشت درختان بیشتر جنبه تفریحی دارد تا محل ارتزاق و درآمد اصلی مالکان این باغ هاتهران نیاز به زیبایی و طراوت دارد نیاز به هوای پاک دارد نیاز دارد تا co2 هوا را کاهش دهد و درخت
پالونیا راهکار نیل به این اهداف است. درخت پالونیا برگهای پهن دارد زیباست و مقدار زیادی اکسیژن تولید و مقدار زیادی co2 مصرف می کند. این درخت رشد بسیار بالایی نسبت به سایر درختان دارد و در مدت چهار سال قطر آن به بیست سانتی متر و ارتفاع آن به بیش از پنج متر می رسد.طی برنامه ریزی دقیق و مدیریت درست و آبیاری قطره ای، با یک میلیارد متر مکعب پساب فاضلاب شهر تهران می توان یک میلیارد اصله درخت پالونیا کشت نمود و چند هزار هکتار از زمین های بایر جنوب تهران را به بهشت زیبای پر طراوت و درآمد زا تبدیل نمود. وزن چوب قابل استفاده هر درخت پالونیا بعد از چهار تاپنج سال حدود 300 کیلوگرم می شود که ارزش اقتصادی آن حدود هشت میلیون تومان است. لذا بعد از چهار سال نداي هم وطن...
ما را در سایت نداي هم وطن دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 33 تاريخ: سه شنبه 21 فروردين 1403 ساعت: 17:30